Der kan være flere årsager til, at du ikke kan starte en opladningssession via appen. Her er nogle af de mest almindelige grunde og mulige løsninger.
-
Laderen er offline:
Hvis laderen er offline, kan appen ikke kommunikere med den. Dette kan skyldes manglende internetforbindelse. Når du er offline vil du få melding om at din ladeboks "forbinder" eller "forbereder".
Du finder en guide til, hvordan du kommer online her.
-
Ladekablet er defekt:
Et beskadiget eller defekt ladekabel kan forhindre opladning. Tjek kablet for synlige skader, og sørg for, at det er korrekt tilsluttet både bilen og ladeboksen. Hvis du har mulighed for det, kan du prøve med et andet kabel for at se, om det løser problemet. -
Bilens opladningsindstillinger:
Nogle biler har specifikke opladningsindstillinger, som kan forhindre opladning, fx tidsindstillet opladning eller en funktion til opladning med lav effekt. Tjek bilens opladningsindstillinger og sørg for, at den er sat op til øjeblikkelig opladning. -
Midlertidige fejl på ladeboksen eller appen:
Der kan i nogle tilfælde opstå en teknisk fejl i enten appen eller ladeboksen. Prøv at genstarte appen eller genstart ladeboksen ved at slukke for strømmen et øjeblik og tænde igen. - Problemer med Zaptec (opdatering eller service): Hvis du oplever problemer, som ikke kan løses med de ovenstående løsninger, kan det skyldes, at Zaptec selv opdaterer systemet eller udfører vedligeholdelse. Dette kan være midlertidigt, og problemet vil normalt blive løst, når opdateringen eller servicen er færdig. Hvis problemet fortsætter, kan du kontakte vores kundeservice for yderligere hjælp.
Hvis du ikke har kunnet løse problemet ud fra ovenstående, eller
Kontakt kundeservice her.
Fandt du ikke hvad du ledte efter? Vores kundeservice sidder klar til at hjælpe dig. Du kan kontakte os via telefon, mail eller livechat. Vi er tilgængelige mandag til torsdag kl. 9.00 - 17.00 og fredag kl. 9.00 - 16.00. Kontakt kundeservice her.
|