Hvorfor lyser din ladeboks orange? Hvis din ladeboks lyser orange, betyder det typisk, at den endnu ikke er fuldt konfigureret. Dette sker ofte, hvis boksen er blevet installeret af din egen elektriker, men opsætningen ikke er blevet gennemført korrekt.
Hvad betyder en orange lampe?
- Fast orange lys: Indikerer, at ladeboksen ikke er konfigureret eller klar til brug.
- Blinkende orange lys: Tyder på, at installationen er delvist gennemført, men ikke fuldført.
For at ladeboksen kan fungere korrekt, skal den være fuldt opsat, hvilket vises ved, at den lyser hvid.
Hvad gør du nu?
- Kontakt den elektriker, der har installeret boksen, og forklar, at boksen ikke er færdigkonfigureret.
- Alternativt kan du selv forsøge at fuldføre opsætningen ved at følge vores guide nedenfor.
Vi anbefaler dog altid at rådføre dig med din installatør, før du foretager yderligere handlinger.
Sådan konfigureres ladeboksen:
- Tilslut strømmen.
- Åbn Zaptec-appen.
- Tryk på "Installer ladestation" (du må ikke være logget ind).
- Scan QR-koden eller indtast serienummeret (ZAPxxxxxx).
- Installer Zaptec Go.
- Indtast pinkoden (findes på vejledningen i Zaptec-kassen).
- Konfigurer ladestationen (når dette er gjort korrekt, vil ladeboksens lampe skifte fra gul til hvid).
- Log ind i Zaptec-appen.
- Tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne.
- Tryk på "Konfigurer produkter".
- Find ladeboksen via Bluetooth.
- Indtast pinkoden (findes på vejledningen i Zaptec-kassen).
- Slå "Standalone" fra.
- Tjek netværksstatus (kan tilsluttes 4G og Wi-Fi).
- Tryk på "Opdater oplader" (ladeboksens lampe vil lyse lilla og skifte til hvidt lys, når opdateringen er færdig).
Du kan se de andre statuslys for Zaptec Go-ladeboksen her:
Illustration | Farve | Beskrivelse |
---|---|---|
Hvid | Ladesboksen er i standby. Lading færdig. | |
Blå | Opladning i gang. | |
Grøn | Venter på godkendelse via app eller NFC/RFID-kort. | |
Gul | Venter på godkendelse via app eller NFC/RFID-kort. | |
Orange | Ladeboksen venter på at blive konfigureret af autoriseret installatør. | |
Rød | Fejl fundet. Tag køretøjet ud af stikkontakten og genstart ladeboksen. Hvis dette ikke slukker det røde lys, skal du kontakte os, det dette kan skyldes boksen er defekt. | |
Lilla | Udfører i øjeblikket en firmwareopdatering. Dette tager normalt 3 min. Bluetooth er ikke tilgængelig i denne periode. | |
Intet lys | Tjek ladeboksens strøm |
Fandt du ikke hvad du ledte efter? Vores kundeservice sidder klar til at hjælpe dig. Du kan kontakte os via telefon, mail eller livechat. Vi er tilgængelige mandag til torsdag kl. 9.00 - 17.00 og fredag kl. 9.00 - 16.00. Kontakt kundeservice her.
|