Når din ladeboks er installeret, skal den konfigureres for at fungere korrekt. Det er din autoriserede elektriker, der tager sig af dette, men hvis det ikke er gjort, kan du selv gøre det ved at følge trinene nedenfor.
For at konfigurere ladeboksen skal du downloade Zaptecs app. Vi anbefaler, at du ringer til din elektriker, inden du går i gang, så du er sikker på, at du gør det rigtigt.
Du kan også tjekke, om din boks er konfigureret, ud fra hvilken farve den lyser:
- Hvidt lys: Ladeboksen er korrekt konfigureret og klar til brug.
- Orange lys: Dette betyder, at boksen ikke er blevet konfigureret af din elektriker.
- Rødt lys: I ganske få tilfælde kan din boks være defekt. Hvis din boks lyser rød, skal du kontakte os.
Følg disse trin for at få ladeboksen korrekt opsat:
- Tænd for strømmen: Sørg for, at ladeboksen er tilsluttet strøm.
-
Åbn Zaptec appen: Start appen på din telefon.
- Vigtigt: Sørg for, at du ikke er logget ind i appen.
-
Installer ladestationen:
- Tryk på “Installer ladestation”.
- Scan QR-koden på ladeboksen eller indtast serienummeret (ZAPxxxxxx).
- Vælg “Installer Zaptec Go”.
- Indtast pinkode: Du vil blive bedt om at indtaste en pinkode, som står på vejledningen i Zaptec-pakken.
- Konfigurer ladestationen: Når dette er gjort korrekt, vil ladeboksens lampe skifte fra gul/orange til hvidt lys.
Forbind ladeboksen til netværk
-
Log ind i Zaptec appen:
- Log ind på din konto i appen.
-
Konfigurer boksen:
- Tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne.
- Vælg “Konfigurer produkter”.
- Find ladeboksen via Bluetooth.
- Indtast pinkoden igen: Du skal igen indtaste den pinkode, som står i vejledningen.
- Slå “Standalone” fra: Sørg for, at denne funktion er deaktiveret.
-
Tjek netværksstatus: Ladeboksen kan forbindes til både Wi-Fi og 4G.
- Sørg for, at boksen er korrekt tilsluttet dit netværk.
-
Opdater opladeren:
- Tryk på “Opdater oplader”.
- Ladeboksens lampe vil lyse lilla under opdateringen og vil lyse hvidt, når opdateringen er færdig.
Når du har fulgt disse trin, og boksen lyser hvidt, er ladeboksen klar til brug.
Hvis problemet fortsætter
Hvis du stadig oplever problemer med din ladeboks, selv efter at have fulgt disse trin, kan det være nødvendigt at kontakte os for yderligere hjælp. Vi vil naturligvis gerne hjælpe med at få at din ladeboks til at fungere optimalt.
Kontakt os her.
Fandt du ikke hvad du ledte efter? Vores kundeservice sidder klar til at hjælpe dig. Du kan kontakte os via telefon, mail eller livechat. Vi er tilgængelige mandag til torsdag kl. 9.00 - 17.00 og fredag kl. 9.00 - 16.00. Kontakt kundeservice her.
|