Hvad indebærer refusion af elafgiften, og hvem kan få den? Du får forklaringen her.
Du kan få refusion for de kilowatt-timer (kWh), du bruger til at oplade din elbil derhjemme, hvis du har en service- og refusionsaftale eller en el- og refusionsaftale hos Power Fuel.
Vælger du en el- og refusionsaftale, får du fuld refusion, hvilket betyder 90 øre per kWh.
Hvis du går med en service- og refusionsaftale, kan du få 72 øre per kWh.
Her får du lidt mere information om, hvordan det fungerer:
Refusion af elafgiften i Danmark er en ordning, der gør det billigere at oplade din elbil derhjemme ved at reducere prisen på strømmen, du bruger til opladning. Den strøm, du bruger via ladeboksen, bliver målt, og elafgiften på denne del refunderes til dig.
Bemærk: I 2025 kan du få refunderet 90 øre pr. kWh strøm, som du bruger til opladning af elbilen. Refusionssatsen justeres årligt af staten, så de 90 øre pr. kWh er gældende for 2025, men kan ændre sig senere. Det er staten, der ændrer refusionssatsen. Den vil derfor også ændrer sig over tid hos alle andre ladeoperatører.
Hvornår får du udbetalt refusion?
Din udbetaling afhænger af din aftale med os.
Har du en el- og refusionsaftale hos Power Fuel?
Din refusion bliver automatisk fratrukket din elregning hver måned. Det betyder, at du får refusionen med det samme uden at skulle vente på en separat udbetaling. Du kan altid se beløbet på din opgørelse.
Hvis du har kun en refusionsaftale hos Power Fuel:
- Din refusion bliver udbetalt kvartalsvis.
Vi udbetaler din refusion den 20. i måneden efter et afsluttet kvartal - Du vil modtage en kreditnota fra os, som viser din refusion.
- Tjek din bankkonto for at finde din udbetaling.
Har du ikke modtaget din refusion den 1.?
Refusionen bliver ikke udbetalt den 1. i måneden, hvis du kun har en el- og refusionsaftale. Så sker udbetalingen kvartalsvis den 20. i måneden efter et afsluttet kvartal.
📅 Udbetalingsdatoer:
20. april – for januar, februar, marts (Q1)
20. juli – for april, maj, juni (Q2)
20. oktober – for juli, august, september (Q3)
20. januar – for oktober, november, december (Q4)
Hvis du ikke har fået din refusion udbetalt, bedes du venligst kontakte kundeservice.
Kontakt kundeservice her.
Fandt du ikke hvad du ledte efter? Vores kundeservice sidder klar til at hjælpe dig. Du kan kontakte os via telefon, mail eller livechat. Vi er tilgængelige mandag til torsdag kl. 9.00 - 17.00 og fredag kl. 9.00 - 16.00. Kontakt kundeservice her.
|